sobota, 11 maja 2013

PIKNIKOWO! Przygotowuję piknikowe przekąski! - a tu deszcz...

Będąc na diecie nie jest trudno uczestniczyć w piknikowej uczcie, o ile... się ją samemu przygotowało :-) Wychodząc z takiego założenia, zaplanowałam menu mojego koszyka piknikowego i od piątkowego wieczora realizowałam plan. A może od poranka, gdy to zamarynowałam w moich "zielonych" ziołach piersi z kurczaka? Tak, zaczęło się dużo wcześniej.

Zatem, co w planach?

ciasteczka orkiszowe z migdałami i "zdrowe" ziołowe z sezamem i chia
Kawałki piersi z kurczaka z dipem jagodowym. Aromatyczny chleb żytni z masłem. Kawałki ogórka świeżego, papryki, pomidorki koktajlowe, ogórki konserwowe. Ciasteczka orkiszowe z migdałami, zdrowe ciasteczka bez mąki z posypką sezamową i chia. Do tego herbata ziołowa (z rumianku i osobiście zebranej i ususzonej pokrzywy).
Zatem piknik moich smaków i produktów z mojej zielonej listy :-)

Teraz tylko niech będzie pogoda!

A tymczasem śniadanie, które przygotował Mąż :-) Kanapka z wędliną z indyka z majonezem. Smakowało wyśmienicie :-)

Pogoda nie pozwoliła na piknik. Zatem obiad zjadłam w doskonałym towarzystwie w restauracji. Zamówiłam krewetki, a do chleba poprosiłam masło. Pszenne grzanki zwyczajnie odłożyłam. Bardzo lubię krewetki, ale odkąd uczyłam się od Mistrza (pozdrawiam, Tomku!), uważam, że te przeze mnie przyrządzone są lepsze :-)
Moje towarzyszki obiadu delektowały się takimi potrawami jak sałatka z wątróbką (i sosem truskawkowym), kaszanka, wątróbka cielęcą, czy ziemniakiem pieczonym z twarożkiem. Wszystko wyglądało i smakowało wyśmienicie. Przez chwilę nawet pomyślałam, że może moja piknikowa propozycja mogła być mało atrakcyjna :-) Może lepiej, że spadł deszcz? :-))

Kolacja, to pieczona pierś z kurczaka z dipem jagodowym podane na zimno. A do tego prawdziwe, zielone, pachnące ogórki! Dostałam w prezencie bezcenny zbiór tegoroczny. Dziękuję Darczyni - to było wspaniałe, że pomyślałaś, aby obdarować mnie w ten sposób. Szalenie łasa jestem na dary tego typu :-) Takie domowe ogórki, z prywatnej szklarni Rodziców, to niezwykła rzecz w dzisiejszych czasach :-) Bardzo doceniam i rozsmakowuję się :-)
A oto przepis na wspaniały dip jagodowy. Proporcje według uznania.
  • jagody (mrożone lub świeże)
  • sos pomidorowy (ew. ketchup)
  • majonez
  • kurkuma (łyżeczka)
  • odrobina cukru (ksylitolu)
Składniki zmiksować i podawać na zimno do drobiu, warzyw (ogórek zielony, papryka, seler naciowy...).

4 komentarze:

  1. Pogoda jest, tyle że deszczowa :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, nie doczekałam się słońca. Na piknik na trawie jeszcze muszę poczekać.

      Usuń
  2. Chociaz kaszanka byla pyszna, to ja jednak zaluje, ze nie mialam okazji sprobowac twoich dietetycznych delicji. Nastepnym razem wiec - w lipcu? :-) L.

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie! Mam nadzieję, że do tego czasu (do lipca) ustabilizuje sie pogoda PIKNIKOWA :-) W tajemnicy jednak powiem, że pierś kurczaka wyszła jednak nieco sucha, następnym razem będzie indyk, bo wchłania przyprawy i oliwy z większym zaangażowaniem :-)

    OdpowiedzUsuń