czwartek, 1 maja 2014

ZIOŁOWA herbatka dobra na wszystko! Dobra w DETOKSIE!

Uwielbiam zioła!

Kocham ich smak, zapach i historię. Bo zioła są magią naszych czasów i świadectwem mądrości wcześniejszych pokoleń. To apteka Pana Boga - darowana nam przed tysiącleciami. Korzystamy z jej zasobów, a w zamian dajemy świadectwo harmonijnego, zdrowego, dobrego życia.

Zioła kojarzą mi się z osoba mojej Babci - na kuchni kaflowej przygotowywała napar z bratka zbieranego na łące, aby ratować mnie od pryszczatej codzienności :-) Na bolące, rozbite kolano przykładała liście babki. Parzyła lipę i kwiaty bzu, gdy pojawiała się gorączka. Wywar z koszyczków rumianku służył do przemywania ran, a szałwia uśmierzała ból gardła.
Moja Babcia była bardzo mądrą kobietą. I czasem, gdy mi jej tak bardzo brakuje, zaparzam zioła i popijam aromatyczny napar myśląc o Niej. Co by mi radziła? Co by powiedziała, gdybym zapytała ją o zdanie?

W mojej kuchni gości pokrzywa, rumianek, lipa, szałwia, melisa i kwiat bzu. Ziołowe herbaty piję codziennie, w zależności od nastroju i samopoczucia wybieram te, które najbardziej mi smakują.
Pokrzywa oczyszcza i delikatnie odwadnia, co jest korzystne przy uczuciu spuchnięcia kostek. Rumianek eliminuje stany zapalne, lipa i bez rozgrzewają, działają napotnie. Szałwia eliminuje stany zapalne gardła i łagodzi podrażnienia dziąseł. Natomiast melisa uspakaja, łagodzi nastrój i pomaga zasnąć :-)
Chętnie sięgam także po płatki nagietka, mniszek lekarski, kocankę i miętę. Dodaję je zarówno do mieszanek ziołowych do zaparzania, jak i do kremów warzywnych, sałatek i koktajli.

Zioła budują zdrowie. Zamieńmy poranną kawę na szklankę ziółek! Polecam zabieranie zaparzonych, ciepłych herbatek ziołowych do pracy, w termosie - ułatwia to popijanie bez konieczności ponownego parzenia. Szczególnie pokrzywa będzie korzystnie wpływała podczas detoksu - pomoże usuwać toksyny, nadmiar wody z organizmu. Ciepły napój doskonale zneutralizuje uczucie głodu, co może się okazać bardzo ważne!

Polecam pokrzywę z ogródka sąsiada :-) Bo przecież w naszych pięknych ogródkach "chwastów" ani trochę :-) Pokrzywę możemy parzyć, dodawać do sałatek, koktajli, możemy wyciskać z niej sok... Możemy zrobić miód pokrzywowy łącząc sok z pokrzywy z miodem akacjowym w relacji 1:1 - jest to doskonały dodatek do herbatek ziołowych i deserów.

Nie ma jak zioło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz